خانه / فیزیوتراپی / لیست مراکز فیزیو تراپی در اصفهان

لیست مراکز فیزیو تراپی در اصفهان

فیزیوتراپی روش ها و تکنیک هایی است که با استفاده از آن عملکرد ماهیچه و عضله بهبود یافته و درد های آن کاهش می یابد. فیزیو تراپی در اصفهان در مراکز متعددی انجام می شود که خریدار بسته به محل زندگی خود می تواند به نزدیکترین آن مراجعه کند. همچنین کیفیت فیزیوتراپی و عملکرد درست آن یکی از نکاتی است که باید حین مراجعه به این مراکز باید توجه نمود و بهترین مرکز را انتخاب کرد. لیست مراکز فیزیوتراپی در اصفهان بسیار گسترده است و در سطح وسیعی از شهر وجود دارند که هر کدام به نوعی به بیمار خدمات ارائه می کنند.

لیست مراکز فیزیو تراپی در اصفهان

طرز استفاده از فیزیو تراپی

طرز استفاده از فیزیو تراپیدر نتیجه طرز استفاده از فیزیوتراپی بسته به نوع بیماری مختلف است و باید توسط دکتر طرز استفاده تجویز شود. لذا فیزیوتراپی یکی از روش های توانبخشی است که عملکرد بیماران را بهبود داده و دردها را کاهش می دهد. بنابراین پزشک با معاینه بیمار روش درمانی و دستگاه مورد نیاز برای درمان را مشخص می کند. مهم ترین عامل بر نتیجه درمان فیزیوتراپی نوع و شدت آسیب است و برای همه ی بیماران نمی توان یک نوع درمان را انجام داد و درمان ها متفاوت خواهد بود.

انجام فیزیوتراپی با دستگاه را پزشک باید تجویز کند و خودسرانه نمی توان این کار را انجام داد چون علاوه بر اینکه نتیجه بخش نیست بلکه ممکن است طول درمان را نیز بالا ببرد و مشکلاتی را نیز ایجاد کند. لذا تشخیص صحیح بیماری، نوع و شدت بیماری، زمان فیزیوتراپی، مراقبت ها و تعداد جلسات درمانی در نتیجه فیزیوتراپی بسیار موثر می باشد.

از جمله نتایج فیزیوتراپی شامل موارد زیر است:

• بهبود توانایی حرکتی و کاهش درد
  • پیشگیری از ناتوانی و جراحی ها
  • پیشگیری از آسیب های ورزشی یا کمک به ترمیم آنها
  • کنترل ادرار و مدفوع
  • تجویز اسپلینت و بریس
  • آموزش چگونگی از استفاده از عضو مصنوعی
  • بهبود تعادل مریض برای جلوگیری از زمین خوردن
  • فیزیوتراپی بعد از جراحی، تصادف و یا سکته مغزی
  • چگونگی استفاده از وسایل کمکی مانند واکر

از جمله بیمارانی که به مراکز فیزیوتراپی مراجعه می کنند شامل بیماران قلبی، عروقی، تنفسی، روماتیسمی، پوستی، مغز و اعصاب، زنان، سوختگی، آسیب های ورزشی و ارتوپدی و … می باشد.

سفارش فیزیو تراپی در بازار ایران

سفارش فیزیوتراپی درمانی در بازار ایران در مراکز مربوطه انجام می شود و خریدار می تواند به دو صورت اینترنتی و حضوری محصول را خرید کند. مراکز عرضه کننده این محصول را به صورت باواسطه و مستقیم ارائه می کنند و خریداران بسته به هدفی که دنبال می کنند به هر کدام می توانند مراجعه کنند.

سایت فروش بهترین گزینه برای خرید است چون راحت و بدون دغدغه است و مشتری می تواند بدون صرف هزینه رفت و آمد و طی کردن مساحت زیاد فیزیوتراپی را سفارش بدهد. تولیدکنندگان زیادی نیز در ایران هستند که با استفاده از فناوری روز و تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار دارند به تولید این محصول مشغول می باشند.

تولیدکننده در کار تولید و عرضه انواع فیزیوتراپی است و با بهترین عملکرد خود به بهترین نحو ممکن نیاز بازار را رفع می کند. این مرکز با فعالیت گسترده ای که با جوامع مختلف دارد رهبری بخشی از بازار را در دست گرفته و نقش موثری را در این بخش ایفا می کند.

این تولیدی سفارشان مردم را به صورت عمده پذیرفته و نمونه و تعداد مورد نظر مشتری را به دلخواه مشتری تولید نموده و وارد بازار می کند. دستگاه فیزیوتراپی در بازار طیف گسترده ای از طرح و مدل را ارائه نموده و بسته به درمان نوع بیماری دستگاه ها دارای برندها و مدل های مختلفی هستند.

دستگاه های فیزیوتراپی دارای دو نوع خانگی و بیمارستانی هستند که نوع خانگی آنها دارای سایز و ابعاد کوچکتری بوده و قدرت کمتری دارد و نوع بیمارستانی بزرگتر می باشد. خریداران هر کدام نیز متفاوت است و خریداران نمونه های خانگی بیمارانی هستند که آن را جهت مصرف شخصی خود خریداری می کنند.

مراکز مختلفی در بازار هستند که در کار خرید و فروش این محصولات هستند و آن را عمده و ارزان از تولیدی ها خریداری نموده و با قیمت های روز فیزیوتراپی را در سراسر کشور به فروش می رسانند و نیازهای بیماران و بیمارستان ها و کلینیک ها و … را تامین می کنند.

انواع لوازم فیزیو تراپی

انواع لوازم فیزیو تراپیلوازم فیزیوتراپی شامل موارد زیر است

• دستگاه تکار گرمای عمقی داخل بافت را تامین نموده و لذا مواد غذایی و اکسیژن را به بافت رسانیده و خونرسانی را راحت می کند و التیام دهنده درد و افزایش دهنده متابولیسم سلولی است و قدرت کلاژن سازی بالایی دارد. این دستگاه درمان کننده دردهای عضلانی، گرفتگی، کشیدگی و پارگی عضلات، دردهای مفاصل و آرترز بوده و دفع کننده چین چروک و افزایش دهنده انعطاف بافت را بر عهده دارد.
  • دپ اسکیلیشن درمان کننده گرفتگی عضلات را در عمق بافت بر عهده دارد و بدون عوارض است و دارای قدرت نفوذ اشعه تا عمق ۸ سانتیمتری را داشته است. درمان کننده زخم دیابتی، کاهش دهنده تورم بین بافتی، درمان گرفتگی های نقطه ای عضلات و تخلیه مایع بین بافتی را برعهده دارد.
  • دستگاه مگنت با امواج الکترومغناطیسی بیماران میگرن، سیاتیک، سینوزیت، مفصلی عضلانی، شکستگی استخوان و جریان خون درمان می شود.
  • دستگاه لیزر امواج لیزر را به داخل بافت ارسال نموده و ترمیم دهنده بافت عضلانی، کاهش دهنده درد و کنترل کننده التهاب است.
  • دستگاه الکتروتراپی تقویت کننده عضلات و تسکین دهنده درد و در سطح عمق و سطح عضلات جریان پیدا می کند. همچنین جذب دارو را آسان می کند.
  • دستگاه اولتراسوند روند التهاب را کنترل نموده و کاهش دهنده درد و افزایش دهنده انعطاف پذیری بافت است.

انجام فیزیوتراپی در بیمارستان های اصفهان

انجام فیزیوتراپی در بیمارستان های مختلفی در اصفهان انجام می شود که این مراکز با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و کارآزموده آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشند. آنها به انواع تجهیزات ایزوکینتیک، بیوفیدبک، لیزر، کرایوتراپی، مکانوتراپی و الکتروتراپی مجهز می باشند.

بیمارستان هایی که خدمات فیزیوتراپی را ارائه می کنند با بکارگیری از دانش روز و تکنولوژی نوین و با استفاده از متدهای درمانی جدید به ارائه خدمات مشغول می باشند و جهت رضایتمندی بیماران و مراقبت های روانی آنها در تلاش می باشند.

بیمارستان ها مراجعه کنندگان زیادی را می پذیرد و به دلیل هزینه های کمتری که در این مراکز وجود دارد میزان مراجعه کنندگان به آنها نیز بالا می باشند. فیزیوتراپی یکی از خدمات مهمی است که به بیماران ارائه می شود و بسیاری از دردها و مشکلات موجود در بدن با استفاده از این خدمات درمان می شود.

علاوه بر بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب ها نیز در بازار وجود دارند که با امکانات و تجهیزات ویژه ای که در اختیار دارند کار بسیار زیادی از مراجعه کنندگان را راه می اندازند و این مراکز به صورت تخصصی و حرفه ای در این شغل فعالیت دارند و به بهترین نحو ممکن به برطرف کردن مشکلات بیماران می پردازند.

دو عامل مهم در درمان بیماران در فیزیوتراپی تاثیر گذار است و یکی خود دکتر و دیگری دستگاه مخصوص می باشد که این دو با هم درمان کننده بیمار هستند و بیمار باید به افراد متخصصی مراجعه کند تا درد او را به درستی شناسایی نموده و با دستگاه هایی که در اختیار دارند درد او را درمان کنند.

مراحل انجام فیزیو تراپی

مراحل انجام فیزیو تراپیمراحل فیزیوتراپی برای همه سنین انجام می شود و محدود به اشخاص خاصی نمی باشد مگر اینکه فیزیوتراپ هایی که تخصص آنها مربوط به افراد خاصی است و فقط این عمل را بر روی کودکان، یا سالمندان یا ورزشکاران انجام می شود. از جمله بیماری هایی که فیزیو تراپ ها درمان می کنند قطع عضو، آرترز، آسیب دیدگی ناشی از فعالیت های ورزشی، سندرم تونل مچ دست، آسیب دیدگی ستون فقرات، شکستگی، سکته مغزی و … می باشد.

همچنین برای ورزشکاران جهت پیشگیری از ایجاد آسیب های بدنی عضلانی فیزیوتراپی داده می شود. لذا مراکز مختلفی مانند مراکز توانبخشی قلبی عروقی، کلینیک ها، خانه های پرستاری و بیمارستان ها و … هستند که این خدمات را به مشتریان ارائه می کنند و بیمار باید به مرکزی مراجعه کند که در مورد بیماری او تخصص کافی را داشته باشد.

فیزیوتراپ برای درمان بیمار به آزمایش های دقیق، اندازه گیری، در مورد محل آسیب اطلاعات کافی را کسب نموده و به ارزیابی تعادل، انعطاف پذیری، محدوده حرکت، توانایی عمومی بدن، کارکرد قلب و عروق، درد، کارکرد عصب شناسی، حرکت مفاصل، کارکرد ریه و … می پردازد.

بعد از ارزیابی اطلاعات مربوطه در مورد بیمار فیزیوتراپ در مورد بیمار پیش بینی لازمه را انجام می دهد و بعد از آن به طرح ریزی برنامه های درمانی می پردازد. فیزیوتراپی برای کسانی انجام می شود که دچار آسیب عضلانی و اسکلتی و اختلال حرکتی هستند.

مراحل انجام فیزیوتراپی را دکتر متخصص مشخص می کند و این مراحل بسته به نوع بیماری متفاوت می باشد و برخی از مراجعه کنندگان طی زمان کوتاهی درمان می شوند و برخی از آنها در زمان و ساعات طولانی مدتی به درمان خواهند رسید‌. بسته به دستگاه فیزیوتراپی و تجربه دکتر متخصص نیز ممکن است این زمان متفاوت باشد.

موارد درمانی فیزیو تراپی

انواع فیزیوتراپی شامل دسته های مختلفی است که به اختصار به ذکر آنها خواهیم پرداخت:

• ورزش درمانی فشاری که به بدن وارد می شود تا باعث بهبود توانایی و حرکتی و انعطاف پذیری بدن شود و دارای دو نوع فعال و غیر فعال است. ورزش غیر فعال را فیزیوتراپ به بدن وارد می کند و ورزش فعال را خود فرد انجام می دهد. این نمونه نوعی ورزش درمانی است که در بهبود وضعیت بدن تاثیرگذار است.
  • امواج فراصوت دستگاهی است که دایره وار در محل آسیب دیده حرکت نموده و به لایه های عمیق بدن نفوذ پیدا می کند که با حرارت دستگاه اختلالات عضلانی، اسکلتی مانند رگ به رگ شدن و کشیدگی غضلانی و التهاب تاندون درمان می شود.
  • محرک الکتریکی و تنس برای منقبض کردن عضلات بکار می رود که در این روش کارایی ماهیچه ها دوباره بدست می آید.
  • درمان با کشش بدن با ماشین مکانیکی انجام می شود و باعث بهبود حرکتی در ستون فقرات شده و برای کسانی بکار می رود که در ناحیه کمر و یا گردن احساس ناراحتی دارند. استفاده از این ماشین در دو حالت نشسته و خوابیده است.
  • متحرک سازی مفاصل تکنیک های غیر فعال است که فیزیوتراپ به بیمار آموزش می دهد تا انجام دهد و کاهش دهنده درد و بهبود دهنده وضعیت حرکتی می باشد.
  • ماساژ ورز دادن بافت آسیب دیده بدن است که کاهش گرفتگی عضلات، افزایش گردش خون و کاهش درد را در پی دارد.
  • حرارت درمانی حرارت مرطوب یا کیسه داغ با دستگاه مخصوص است که درمان کننده دردهای عضلانی و افزایش دهنده گردش خون است.
  • یخ درمانی با استفاده از کیسه یخ انجام می شود که بر روی عضله آسیب دیده برای جلوگیری از ورم قرار می گیرد.
  • یونتوفورزیس با استفاده از محرک الکتریکی بافت ملتهب یا آسیب دیده درمان می شود.
  • لیزر درمانی یا نور درمانی با استفاده از دستگاه ساطع کننده نور انجام می شود که دردها، التهابات و زخم ها را درمان می کند.
  • نوردرمانی کششی نواری با پارچه ی انعطاف پذیر است که با حرکات بدن کش می آید و باعث انقباض عضلات، کاهش گرفتگی عضلات، کبودی و ورم و درد می شود.
  • جکوزی به نوعی آبدرمانی است که باعث کنترل التهابات، پاکیزه کردن زخم و بهبود گردش خون می شود.

خصوصیات اصلی فیزیو تراپی خانگی

خصوصیات اصلی فیزیو تراپی خانگیخصوصیات فیزیوتراپی خانگی در هر مدل و نمونه ای مختلف است چون کارکرد هر کدام فرق دارد و هر مدل عضوی از بدن را درمان می کند. عمدتا دستگاه های فیزیوتراپی با تنس، اشعه قرمز، مافوق صوت و امواج مادون قرمز کار می کند و از ابعاد کوچکی برخوردار هستند و قابلیت تنظیم زمان، مقدار شدت فرکانس، برنامه ماساژ و آرامبخشی و … دارند. ویژگی این فیزیوتراپی ها:

• این دستگاه های خانگی مشکلات قلبی و عروقی را درمان نموده و برای افراد مبتلا به بیماری قلب، ریه و آسم مفید است.
  • مدیریت و جلوگیری از بی اختیاری و رفع اختلال در عملکرد بدن
  • لنفدوم و مراقبت تسکین دهنده و سرطان را درمان و مدیریت نموده و از درد عضلات، سفتی مفاصل و خستگی جلوگیری می کند.
  • رسیدگی به مشکلات مثانه، کنترل روده، پرولاپس، یائسگی، تغذیه با شیر مادر، مراقبت بعد از زایمان و حاملگی
  • پیشگیری و درمان بیماری های اسکلتی عضلانی مانند کمر درد و گردن درد
  • بهبود حرکت در بیماران آسیب مغزی و نخاعی، مولتیپل و پارکینسون
  • مدیریت و پیشگیری از درد
  • جلوگیری و درمان بیماری حاد و مزمن مانند قطع عضو

کارکرد دستگاه های فیزیوتراپی با دستکاری عضلات، تحریک عصب الکتریکی، تست عملکرد، طب سوزنی و … می باشد. دستگاه فیزیوتراپی خانگی در برندها و مدل های مختلفی وارد بازار می شود که هر کدام دارای عملکرد متفاوتی بوده و کارکرد هر کدام بسته به مدل فرق داشته و هر کدام خریداران خاص خود را دارد.

سریعترین روش درمان دیسک کمر | فیزیوتراپی ایرانیان

درمان دیسک کمر در کوتاه ترین زمان ممکن با چه روشی انجام می شود؟بهترین روش …